דורי גלבוע

מתמודד לתפקיד: יו”ר/סיו”ר הארגון

מחלקה: פוליטיקה וממשל

פקולטה: מדעי הרוח והחברה
מעמד העסקה : מלגאי

 

עמיתות/ים יקרות/ים,

אני דורי גלבוע, בן 32, יו”ר ארגון סגל ההוראה האקדמי ודוקטורנט ומלגאי במחלקה לפוליטיקה וממשל

אני מבקש את אמונכן/ם בבחירתי מחדש ליושב ראש ארגון סגל ההוראה האקדמי.

המציאות עבור סגל ההוראה האקדמי אינה פשוטה, בלשון המעטה. תהליכי הפרטה אידיאולוגיים ארוכי טווח ערערו את המעמד שלנו ואת הביטחון התעסוקתי שלנו ומשבר הקורונה ממשיך להציב לנו אתגרים מרובים. בשנה האחרונה המשכנו להיאבק על אכיפת ההסכם הקיבוצי באונ’ – עמדנו על כך שמעמד עמיתי ההוראה המתמידים לא יישחק, על כך ששכרם של מורים מן החוץ מהמסלול המקביל לא ייפגע, שהחזרי הנסיעות המגיעים לסגל יגיעו במלואם לחברים ולחברות, ייצגנו בעשרות שימועים וסייענו למאות חברי וחברות סגל בסוגיות קטנות כגדולות. אנחנו נמצאים במצב של מאבק שקט ומתמיד לדאוג שהסכמי העבודה שלנו לא יכורסמו, ביס אחר ביס. אנחנו משתדלים להעביר את כל המידע וכל ההתרחשות אליכם.ן כל הזמן, לפעול בשקיפות, לפעול יחדיו. שמחנו לשדרג את חלוקת המתנות בתחילת השנה ולפגוש רבים מכם.ן כשבאו לאיסוף. אנחנו מפוזרים במחלקות, במעבדות, בכיתות הלימוד. רסיסים של אגרוף שצריך להיסגר מדי כמה שנים ולהתלכד לפעולה. אנו קרבים לשם, הסכמי העבודה שלנו ייפתחו מחדש במרץ 2023 וכבר התחלנו להתכונן לכך. 2022 תהיה שנה מיוחדת, אנו נקצור בעתיד את ההישגים של מה שנזרע השנה.

אני מאמין שיחדיו נוכל להמשיך להגן על מקום העבודה שלנו ועל תנאי העבודה שלנו, אשר מהווים הבסיס לפעילות האקדמיה. ההצלחה שלנו היא תנאי לשגשוג האוניברסיטה. אני מבטיח לעשות הכל כדי לייצג אתכן/ם בהצלחה, לעבוד עבורכן/ם ויחד איתכן/ם, בשקיפות מלאה, מתוך תחושת שליחות עמוקה.

 

רקע נוסף עליי:

 

עם החשש להישמע מוגזם, עבודה מאורגנת הינה בדמי, היא התשוקה שלי מגיל צעיר והיא שהנחתה את ההתמקצעות האקדמית שלי. את התואר השני עשיתי בלימודי עבודה (Labor Policies and Globalization)  בבית הספר למשפטים כלכלה בברלין (HWR) אשר כללה התמחות בפדרציית איגודי החינוך האירופאיים בבריסל. עמדתי בראש מטה דרום של כוח לעובדים בין השנים 2017-2020 עד שעזבתי את משרתי כדי להתמקד בעבודת הדוקטורט שלי על השתלבות האוכלוסייה הערבית בשוק העבודה. עבדתי, ליוויתי וייצגתי אלפי עובדות/ים ועשרות נציגות/ים מתחומים שונים – תחבורה ציבורית, בריאות הנפש, וכמובן השכלה גבוהה. יחד עם מספר נציגות אמיצות הקמנו מאפס את ועד הסגל הזוטר במכללת אחוה אשר חתם על הסכם קיבוצי ראשון. במכללת אשקלון, למרות ניסיונות קשים לפגוע בעבודת הועד, חתמנו על הסכמים קיבוציים הן לסגל הבכיר והן לסגל הזוטר. ביליתי שעות ארוכות בחדרי משא ומתן עם הנהלות המנסות להתיש את הנהגת העובדות/ים, ושעות ארוכות עם נציגי האוצר אשר לא פעם ניסו לחבל בהגעה להסכמות. השתתפתי והובלתי יחד עם מרצות/ים ומתרגלות/ים ונציגות העובדות/ים אסיפות עובדים, שימועים ומשמרות שביתה.