עדכונים- סיום עבודה, איסור עבודה על מילגאים, דיווח מחלה

25/7/2013

חברים/ות שלום
המייל ארוך, אבל שווה את זה..!

תקופה לחוצה ורווית פעילות עוברת על הארגון, אבל קודם כל נאחל לכולכם/ן – תקופת בחינות מוצלחת, לנבחנים/ות ולבוחנים/ות. לצד האיחולים חשוב שגם בתקופת הבחינות נדע לשמור על עצמנו וזכויותינו (ועל זכויות הסטודנטים והנחיות האוניברסיטה) – שימו לב לתקנון הבחינות האוניברסיטאי המבקש בדיקת בחינות תוך 10 ימים.

לכל מי שמסיים עבודתו באוניברסיטה בתקופה זו – המון הצלחה בהמשך. שימו לב שאתם מקבלים את הזכויות המגיעות לכם בתהליך סיום העבודה: זכות השימוע ההוגן (לפני פיטורין, מגיעה לכל עובד המסיים תקופת העסקתו ו/או יורד היקף ההעסקה שלו באוניברסיטה), זכות פדיון פיצויי פיטורין ועוד.
בנוסף ולא פחות חשוב – אנו מקבלים פניות רבות, ממחלקות שונות באוניברסיטה, בעניין שינויים צפויים בצורה והיקף העסקה בשנה”ל הקרובה. בחלק מהמקרים חייבת האוניברסיטה לקיים מו”מ עם הארגון על שינויים (אבל זה לא תמיד קורה מעצמו…) ולכן בכל שאלה ועניין – אנא פנו אלינו על מנת שנוכל לסייע במידת הצורך.

מלגאים/ות – מגיעים אלינו לאחרונה דוגמאות רבות של מחלקות באוניברסיטה המתנות הענקת מלגה באיסור עבודה (באוניברסיטה ו/או מחוצה לה). התניות אלה הינן אסורות על-פי תקנות מס-הכנסה וחוקי המדינה ומסמכים האוסרים עבודה אינם תקפים. שימו לב – דרישה להקדשת זמן הינה מותרת, בהתאם לכללי המלגות באוניברסיטה, אבל אין לאסור על מלגאי/ת עבודה אחרת!
בכל פניה הנושא מטופל מידית על ידנו.עבודה תמורת מלגות – מכתב אלכס מילר
אנחנו מצרים על כך שמחלקות שונות בוחרות לעשות דין לעצמן ומתעלמות מהחוק הישראלי ומצטערים עוד יותר על היחס של המזכירות האקדמית לנושא וסירובה להידבר עמנו ולטפל בבעיה הרווחת (למרות פניות חוזרות ולמרות סיכום כתוב בינינו לבין ההנהלה). למרות זאת – אל חשש! מסמכים האוסרים עבודה הם חסרי משמעות לחלוטין ולא מהווים הגבלה חוקית על תעסוקה.
בכל בעיה בנושא זה אנו קוראים לכם לפנות אלינו לטיפול ושינוי.

למרות הטמפרטורות העולות חשוב להכיר את נוהל ימי המחלה באוניברסיטה – עובד הנעדר מהוראה עקב מחלה ומשלים את עבודתו זכאי לתגמול עבור החזר העבודה (בכפוף לנוהל דיווח ימי-מחלה של האוניברסיטה).

לקראת הבחירות להנהגת הארגון אנו ממשיכים לחפש חברים/ות חדשים/ות לועד-העובדים, לתפקידים השונים. בימים הקרובים יצא קול-קורא לתפקידים בארגון ונשמח לראות חברים/ות רבים מגיעים להתמודד. לפרטים נוספים אנא פנו אלינו – [email protected].

שלכם ובשבילכם
ועד העובדים
ארגון הסגל האקדמי הזוטר
אוניברסיטת בן-גוריון בנגב